Ahad, 8 Ogos 2010

perlu tahu juga

Awal pagi sabtu.

Awal pagi itu aku bangun.


Bukan nak kata apa tetapi sebelum ni gua selalu bangun lambat tak ingat beb.

Bangun sebab ada sesuatu.

Sesuatu yang perlu aku kejar dan capai.

Tiada paksaan ketika itu kerana aku pergi dengan rela hati.


Ceramah Pengurusan Jenazah.


Memang terlalu rumit perkara ini kerana banyak perkara yang perlu kita ketahui

untuk sempurnakan jenazah.


Aku hadir bersama teman-teman yang lain untuk mendalami dengan

lebih baik lagi tentang cara menguruskan jenazah.


Berperingkat-peringkat.

  • Urus jenazah ketika mayat hembus nafas terakhir.
  • Mandikan jenazah.
  • Khafankan jenazah.
  • Solat jenazah.

Harap-harap tiada peringkat yang aku tertinggal seperti

banyak-banyak peringkat di atas.

Kalau ada perkara yang lain harap beritahu ya.


Ya sebagai seorang Muslim kita perlu tahu perkara ini.

Apa yang patut dilakukan dan apa yang tidak perlu.

Jika mahu kongsi ilmu pengetahuan ini dengan lebih mendalam di sini

terlalu banyak yang perlu dicatatkan.


Aku juga mendapat nota tentang pengurusan jenazah ini.

Jika saudara atau saudari mahu minta sahaja ya.

Akan ku usahakan permintaan anda semua.


Koleksi gambar-gambar sekitar program dijalankan.

Perhatian gambar di bawah hanya lakonan semata-mata tiada kena mengena antara yang hidup mahupun yang meninggal dunia


Selepas hembusan terakhir
Baju dan serban untuk jenazah
Contoh baju
Mandi jenazah
Mandi jenazah
Khafan jenazah
khafan jenazah
khafan jenazah
Ciuman terakhir
Ciuman terakhir
Ciuman terakhir

Solat jenazah



1 ulasan:

Muhammmad Zaim berkata...

HAHAHA okay nnt waa follow luuu brader ;)

eh tidak perlu berterima kasih.Muslim sudah menjadi kemestian utk berilmu ttg agama sendiri ;) thanks ;)