Sabtu, 31 Julai 2010

belanja sakan



haih.
Sambil mengerut dahiku.

Bertanya pada diriku.
"Apa yang aku banyak sangat berbelanja pada bulai Julai ini?"

Sehinggakan perbelanjaan Julai aku mencecah RM700.
Seperti biasa aku belanja mengikut keperluan.

Makan,minum, dan topup adalah keperluan setiap hari bagi aku.
Oh kesilapan ye.
Topup cuma selang dua hari.

Dan perbelanjaan yang lain ialah sabun basuh,baju kelas,baiki telefon bimbit,raket badminton dan buku Pendidikan Jasmani.

Terlalu banyak bukan?
Banyak yang aku inginkan ketika ini.
Maklumlah darah remaja.

Nanti di hari tua tidak kupandang kebendaan ini lagi.

Esok sudah mula bulan baru iaitu bulan Ogos.
Niat di hati ingin lebih berjimat.

Tambahan pula bulan puasa moga-moga aku lebih berjimat.
Tiada siapa sangka mungkin lebih boros dek kerana juadah berbuka puasa
yang beraneka pilihan.

Aku ingin lebih berjimat !
Supaya dapat miliki apa yang diimpikan.

Selamat menyambut bulan baru ye.
Semoga bulan Ogos menjadi lebih sempurna.

Tiada ulasan: