Isnin, 25 Februari 2013

dulu lain sekarang lain

Sebatang rokok sebagai 'buah mula'.
Untuk masa yang sedikit lapang, boleh dikatakan waktu rehat pada waktu malam.
Aku selak entri - entri yang lepas.

Entri - entri lama yang wujud perasaan gembira, hiba dan sedih aku.
Ruang itu telah aku tinggalkan, seolah - olah aku tidak percaya aku mampu merungkai perasaan yang terbit di hati dengan cara melemparkan jiwa tersebut melalui bait - bait ayat.

Biar panas ataupun hujan, aku tetap aku. Cara aku berfikir, cara aku menerima orang dan cara hidup aku.
Tidak berubah.

Masih juga mencari erti hidup sebenar. Masalah demi masalah timbul, aku berkawan dengan masalah.
Masalah merupakan teman baikku. Tiada teman untuk berbicara, berkongsi pandangan untuk meleraikan masalah. Aku hanya sendiri.

Dengan berdiri sendiri, dugaan - dugaan yang timbul dalam hidup membuatkan aku lebih dekat kepada tuhan. Meminta kepadaNya petunjuk, permudahkan segalanya.

Aku lebih selesa begini.

Tiada ulasan: