Sabtu, 18 September 2010

apa yang terjadi?

Selalunya aku tidak begini.
Terlalu menyimpan dan kedekut.
Tiada apa yang ingin dikejarkan.

Tetapi.

Ada sesuatu yang aku perlu capai walhal hati ini tidak tahu apa benda itu.
Aku bingung dan letih.
Terlalu lemah.

Sehinggakan aku telah menjadi orang lain.
Menipu diri sendiri untuk kebahagiaan orang lain.
Supaya mereka nampak bahagia dan gembira walhal aku entah bagaimana.

Nampak agak berkias sedikit bukan?

Sebenarnya duit aku dah mengalir macam air.
Terlalu terdesak ingin berjumpa bersua dengan rakan dan sahabat baik.
Maklumlah orang belajar jauh.
Tidak lama lagi aku akan meninggalkan halaman sendiri di mana sejak kecil lagi
aku merangkak menempuh ranjau yang bersimpang-siur ini.

Aku tidak kisah dan tidak peduli apa yang aku lakukan kerana aku menganggap aku sahaja yang betul.

Pedulilahhhhhhhhhhhh !

Tiada ulasan: